luni, 23 mai 2011

CANTARE DE LAUDA SI MULTUMIRE LUI, SFANTULUI MUCENIC SI ARHIDIACON LAVRENTIE SI CELORLALTI MUCENICI IMPREUNA CU EL


Nelegiuitul riga pre Mucenic il intreaba:
“Patria ta care-i?Dar rangul?”
La acestea Lavrentie fara frica raspunde:
“Nobila Spanie pamantul meu natal este,
Iar invatatura am primit-o de la Roma,
A fi ROB CREDINCIOS al UNUI DUMNEZEU,
Acesta este inaltul meu rang.”
“Esti tu si trezorier al Bisericii tale?”
“Cu adevarat sint,imparate!”
“Atunci bogatia Bisericii in mainile noastre sa o dai,
Iar tu liber vei fi.”
“Imparate!A lui Hristos bogatie in ceruri este,
De vei crede in El,o vei mosteni si tu!”
“Lavrentie,leapada-te de Hristos!”
“Ba nu,imparate,ci tu de idolii tai!”
Imparatul mugind ca un taur slugile-si striga
Si-asupra Mucenicului le asmute sa-l sfasie
Ca niste caini.
Slugile pre Mucenicul apuca si pe gratar de fier
Il intind.
“Racoare mi-este mie focul acesta,
Pe voi insa,sarmanilor,focul gheenei va va minca.”
“Lavrentie,leapada-te,leapada-te de Hristos!
Au nu iti e jale asa tanar sa mori?”
“Hristos Domnul meu tanar a murit pentru mine,
Rastignit pe Cruce de nelegiuiti.
Cuvine-mi-se mie sa mor pentru El,
Si pentru El eu mor fericit.”
Mucenicul ars de foc este pe o parte a trupului lui,
Dar el tortionarilor cu toate aceste graieste:
“Trupul meu copt e doar pe jumatate,
faceti bine asadar,si mai bine ma coaceti,
Caci cum altfel ma veti putea manca?
Deci ma intoarceti si pe partea cealalta.”
ASTFEL GRAIT-A MARETUL MUCENIC
SI SPRE-ALE CERURILOR BINEMIRESMATE LOCASURI
SUFLETUL LUI S-A RAPIT.
(Facere a Sfantului Nicolae Velimirovici,spre lauda si cinstirea Sfantului Mucenic)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu